Statens business case-model 4.1 - Peak Consulting Group A/S

Gratis webinar

Bliv fortrolig med statens business case-model 4.1

Bliv helt fortrolig med den nye version af statens business case-model og lær, hvordan du får det optimale ud af opdateringen.

1. februar 2021 blev version 4.1 af Statens business case-model obligatorisk at anvende for nye statslige it-projekter. Men hvad er ændret i modellen? Og hvad indebærer opdateringen for dig som bruger? Vær med, når Jeppe Drivsholm Eriksen bryder modellen ned i mindre dele, og hjælper dig med at skabe overblik.

Nøgleordet er ”enkelthed”

Det altoverskyggende formål med opdateringen har været at forenkle brugeroplevelsen og sætte anvendelighed i højsædet. Det har resulteret i, hvad Digitaliseringsstyrelsen selv kalder for ”den bedste udgave af statens business case-model til dato”. Det indebærer blandt andet, at du som bruger nu selv kan vælge detaljeringsniveauet i modellen: en standardindstilling, der forsimpler visse funktioner, eller en brugerdefineret indstilling, der introducerer flere og nye funktioner til den erfarne bruger.

Det bliver nemmere at skabe overblik

For at understøtte brugervenligheden har modellen også fået en grafisk overhaling, en forsimplet forside og et redesignet og hyperfunktionelt dashboard, der øger overblik og brugeroplevelsen mærkbart. Formålet er, at du som bruger skal kunne komme endnu hurtigere i gang med at bruge modellen. Er du ny bruger, vil du desuden kunne benytte dig af vejledningstekster og en FAQ, der er tilgængelige i selve modellen.

Torsdag den 25. marts 2021
kl. 08:00 - 08:55
Online via Zoom

Se webinaret her

Hvem kan deltage?

Webinaret er for dig, der er ansat i en statslig myndighed og arbejder med statslige it-projekter. Det kan både være som helt ny bruger af statens business case-model, eller som rutineret bruger af de tidligere versioner. Det kan også være, at du arbejder i en virksomhed eller organisation, der ikke har en model eller værktøj, og som derfor har brug for inspiration.

 

Dit udbytte af webinaret

Jeppe Drivsholm Eriksen
Jeppe Drivsholm Eriksen
Seniorspecialist i Digitaliseringsstyrelsen

Jeppe er seniorspecialist i sekretariatet for Statens It-råd i Digitaliseringsstyrelsen, hvor vedligehold og videreudvikling af it-projektmodellen og herunder statens business case-model er en gennemgående opgave. Jeppe risikovurderer og rådgiver de statslige it-projekter i brugen af modellerne og hjælper til, hvis der er spørgsmål.

Sissel i farve
Sissel Wie
Management konsulent

Sissel er en af Peaks mest erfarne projektledere, når det kommer til statslige it-projekter. Derfor kender hun alt til statens business case-model og har arbejdet med den af flere omgange på tværs af både projekter og styrelser. Det giver hende et solidt kendskab til den praktiske brug af modellen, og hvilke særlige do’s and dont’s, du selv skal være opmærksom på.

Læs vores seneste artikler

projektkufferten
Sådan pakker du projektet ud af feriekufferten

Som feriekufferten pakkes ud, så skal projektet også pakkes ud, så alt kan finde sin rette plads igen og projektet …

solcreme
Hvilken beskyttelsesfaktor giver du dit projekt inden ferien?

Ligesom vi beskytter vores hud mod at blive forbrændt i solen, er det nødvendigt at beskytte vores projekt mod at …

Sissel i farve
Sådan lukkede jeg et projekt ned på 6 dage

Hvad gør du, når omrokeringer, kriser og lockdowns tvinger dit projekt til en tidlig nedlukning? Som projektleder skal du være …

Du er velkommen til at kontakte os

Info@peakconsulting.dk | Tlf: 3526 2880

Henrik Timm
Henrik Timm

Management konsulent og partner

Send en e-mail