Rådgivning

IT Service Management

Få indsigt i it service management

IT Service Management

Med udgangspunkt i ITIL rammeværket hjælper vi virksomheder med at effektivisere og skalere deres it-drift. It service management dækker alle processer vedr. it-drift og support, og spænder over operationelle dag til dag-processer, som fx problem- og løsningshåndtering samt softwarekontrol og distribution. Herunder hører også taktiske processer, som fx servicesaftaler og kapacitetsplanlægning. It service management udgør en ramme, hvorfra man kan implementere en eller flere processer ad gangen, alt efter virksomhedens behov.

IT-afdelingen skal have fokus på at IT bliver leveret på forretningens præmisser

Implementering af professionel systemforvaltning

  • Tilpasning/implementering af roller, ansvar og kompetencemodel
  • Tilpasning/implementering af rammeværk til professionel systemforvaltning
  • Rådgivning og sparring til digitaliseringschefer, systemejere og medarbejdere

Afvikling af systemforvaltning

  • Interim ledelse af systemforvaltning
  • Succesfuld overdragelse af projekt til it-drift

Modning af systemforvaltning

  • Modenhedsmåling af systemforvaltningen samt handlingsplaner
  • ITIL® uddannelse af ledere, systemejere og medarbejdere involveret i systemforvaltning
  • Etablering af servicekatalog

Læs udvalgte artikler om it service management


 

  • IT-afdelingen skal have fokus på, at IT bliver leveret på forretningens præmisser.

    Lars Møllegaard Lauritzen

    Fagansvarlig for IT service management i Peak

Peak arrow

Relevante kurser om it service management

Vi har en del kurser om it service management. Kig vores kursuskalender igennem og find det rigtige kursus til dig

Læs mere
Peak arrow