Effektiv kontrakt- og leverandørstyring - Peak Consulting Group ApS
Peak Consulting Group ApS»Kurser»Effektiv kontrakt- og leverandørstyring

Effektiv kontrakt- og leverandørstyring

Det siges, at kontrakten først kommer frem fra skuffen, når samarbejdet med leverandøren halter. Vi mener, at du med den rette viden og dine opbyggede kompetencer bringer dig i en bedre position til at få det bedste ud af kontrakten, og til at opnå et godt og frugtbart samarbejde med din(e) leverandør(er).

Kurset Effektiv kontrakt- og leverandørstyring giver dig et solidt fundament til både at arbejde med den planlæggende del af kontraktarbejdet og arbejde indenfor de rammer, som kontrakten definerer i kontraktperioden. Vi giver dig et overblik over de centrale elementer, du skal have styr på – uanset om det er når kontrakten skal sendes i udbud, eller i udviklings- og/eller driftsfasen, hvor den danner rammerne for de leverancer I får leveret.  

Kursusmål
• Skabe overblik over de vigtigste elementer, som er nødvendige for at opnå effektiv kontraktstyring 
• Give dig viden om hvad kan du gøre for at sikre et succesfuldt samarbejde med jeres leverandører 
• Opnå indsigt i Service Level Management og forskellige bodsmodeller, som anvendes til at sikre, at kvaliteten i leverancerne er som aftalt
• Få indblik i typiske forhold, som kan bringe samarbejdet med leverandøren i ’rød’, og få værktøjer til at vurdere, hvad der kan gøres for at genskabe det konstruktive samarbejde
• Udvikle forståelse for de problematikker som opstår, når jeres it-services leverancer kommer fra flere forskellige leverandører, dvs. når I har et multi-vendor miljø.

Kursusudbytte
Ved at deltage i kurset bliver du klædt på til at udfylde din rolle, både hvis du bidrager med at udarbejde udbudsmateriale, eller hvis du skal styre kontrakterne i kontraktperioden. Du får også tips og tricks til at udfylde din rolle i samarbejdsorganisationen og sikre, at I får de aftalte leverancer, får det bedste ud af samarbejdet med leverandøren og at I selv optræder som en god kunde.

Deltagerprofil
Kurset er for dig, der ønsker at styrke din viden om de praktiske og kommercielle forhold i kontraktarbejdet og for dig, som administrerer og styrer kontrakter på tværs af leverandører. For dig som deltager i udbudsfasen styrker vi din indsigt i kommercielle i forhold som er afledt af kontrakten, og sikrer dig viden om hvordan kravstillelsen bliver balanceret, og ikke ender med at blive fordyrende for kunden.

Deltagerforudsætninger
Kurset har fokus på de kommercielle og samarbejdsmæssige aspekter af effektiv kontrakt- og leverandørstyring. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til arbejdet med udarbejdelse af udbudsmateriale eller hvis du har deltaget i leverandørsamarbejde om udviklings- og driftsleverancer. Hvis har en juridisk baggrund, vil kurset give dig vigtigt indblik i de kommercielle vilkår, som kontraktens krav medfører.

Kursusforberedelse
Ca. 3 uger inden kursusstart vil du modtage en introduktionsmail med link til refleksionsark, som har til formål at sikre bedst muligt kursusudbytte for alle deltagere.

Undervisningsform
Kurset afholdes som et 1-dags kursus fra kl. 9.00 – 16.00.
Som deltager forventes det, at du bidraget aktivt under kurset, der veksler mellem individuelle reflektioner, gruppeøvelser og gennemgang af teori.

Underviser og sprog
Vores undervisere bruger en stor del af deres tid på at rådgive eller assistere i forbindelse med it-afskaffelse, kontraktopfølgning og leverandørstyring. De har en bred erfaring koblet med dyb faglig og teoretisk ballast. Kurset afholdes på dansk, og alle materialer er på dansk.

Prisen indeholder
• Materialer
• Frokost, the og kaffe under kurset

Vil du vide mere?
Kontakt os på 3526 2880 eller kurser@peakconsulting.dk

Læs mere
Tid & sted

4 mar - 4 mar 2021

København Ø

3 nov - 3 nov 2021

København Ø

DKK 5.500,00

Ekskl. moms

Inkl. materialer og forplejning