ITIL® 4 Foundation e-learning på engelsk - Peak Consulting Group ApS
Peak Consulting Group ApS»Kurser»ITIL® 4 Foundation e-learning på engelsk

ITIL® 4 Foundation e-learning på engelsk

ITIL 4 Foundation kurset leder vejen for organisationer, der mærker den digitale transformation på nært hold. ITIL 4 sikrer et pragmatisk og fleksibelt grundlag for og retningslinjer til organisationer og individuelle, der arbejder med IT Service Management samt digital transformation. Kurset giver deltagerne en omfattende forståelse for de fundamentale principper og begreber, der understøtter ITIL 4 metoden. 
Kurset udvider omfanget af ITIL-metoden ved at tilbyde et digitalt rammeværk, der fokuserer på udviklingen og leveringen af teknologiske produkter og ydelser. Dette betyder, at et rammeværk for implementeringen af dynamiske og praktiske løsninger, der understøtter nyere teknologier som kunstig intelligens og robotter, bliver gennemgået. Derudover sætter kurset fokus på organisationens IT-teams og den rolle, som disse spiller inden for opnåelsen af organisationens overordnede strategiske mål. 
ITIL 4 bygger videre på den tidligere version af ITIL-metoden, men sætter især fokus på samarbejde og holistiske tilgange, når det kommer til leveringen af produkter og services indenfor IT. 

Deltagerprofil 
Kurset henvender sig til professionelle og ledere, som:
• ønsker en forståelse for Service Management samt hvorledes det kan anvendes i deres organisation 
• ønsker eller forventer at arbejde med ITSM-rammeværket  
• arbejder med IT og har fokus på deres organisations Service Management 
• allerede er ITIL certificerede, men som ønsker at forny deres viden 

Kursusmål
Efter kurset vil deltagerne have opnået en dybdegående… 
• forståelse for de vigtigste komponenter af ITIL Service Management 
• forståelse for, hvordan ITIL-principperne kan hjælpe organisationer med deres implementering af ITIL Service Management metoden og rammeværket 
• forståelse for de fire vigtige dimensioner, der er associeret med ITIL Service Management 
• forståelse for de værdiskabende elementer i organisationens service-værdikæde
• forståelse for de underliggende koncepter, der er involveret i Continual Improvement 

Hvad er inkluderet?
• 12 måneders online adgang til dit akkrediterede ITIL 4 Foundation kursus 
• Omfattende hjælp fra din vejleder gennem hele kursusforløbet 
• ITIL 4 eksamenssimulator 
• Adgang til online eksamen 

Kursusindhold 
Dette kursus indeholder blandt andet:
• Overblik og introduktion til ITIL 4 metoden 
• Introduktion til de fire dimensioner, der er forbundet med Service Management 
• Viden om ITIL 4 terminologiens struktur og basale koncepter
• Kontroller til implementering af forandring 
• Introduktion samt gennemgang af de 11 Practices, der er forbundet med effektiv IT Service Management 
• Moduler, der omhandler: Change Control, Incident Management, Service Request Management, Service Desk og Service Level Management
• Eksamenssimulator med gennemgang af typiske eksamensspørgsmål samt eksamens tips og teknikker 

Eksamen 
Kurset afsluttes med ITIL 4 Foundation eksamen. Eksamen består af 40 spørgsmål, som deltagerne har 60 minutter til at besvare. For at bestå skal man som minimum besvare 26 spørgsmål korrekt (65%). Der må ikke medbringes hjælpemidler i form af manual eller personlige noter til eksamen. 

Pris
DKK 4.600 inkl. certificering
Ekskl. moms

Vil du vide mere?
Kontakt os på 35262880 eller kurser@peakconsulting.dk 


ITIL Foundation online kurset på denne side tilbydes af ILX Group, en ATO (Accredited Training Organisation) af AXELOS Limited. 

Læs mere